Typický styl pro zejména vysokoškolsky …
Typický styl pro zejména vysokoškolsky vzdělané pracovníky s vysokou motivací k práci – např. výzkumná pracoviště.
Úkol vedoucího spočívá spíše ve vytvoření dobrých podmínek k práci, v organizaci týmové spolupráce, apod.
5. Kontrola
Kontrolní proces má 3 části:
a) stanovení standardů, tj. ukazatelů, se kterými budeme skutečný stav srovnávat
b) měření vykonané práce, tj. porovnání standardů se skutečností
c) korekce odchylek – odchylky mohou být samozřejmě do „+“ (práce je vykonána lépe, než bylo požadováno, více, než bylo
požadováno,…) odměna hmotná či morální nebo do „-“ (práce je nekvalitní, je jí méně, než bylo požadováno,…) – pokud se
nezjistí, že příčinou byly špatně nastavené standardy, ale opravdu špatný pracovní výkon „trest“ – hmotný (odebrání prémií,
osobního ohodnocení,…) nebo písemné napomenutí, ústní výtka, v krajním případě výpověď.
Pozor při „trestání“ – vyhnout se projevům osobních antipatií, být konkrétní, věcný, jednat bez emocí.