Strategie rozvoje podniku je východiskem …
Strategie rozvoje podniku je východiskem pro tvorbu všech plánů podniku. Strategie rozvoje podniku je kvalifikované stanovisko vrcholového vedení k rozhodujícím otázkám budoucí podnikatelské činnosti, umožňující dlouhodobě dosahovat nadprůměrných výnosů ve stále se měnícím tržním prostředí. Obsahuje základní cíle podniku a cesty k nim. Je zpracována na strategické období, v němž je možné cílů dosáhnout. Strategie rozvoje podniku bývá vyjádřena v dokumentu, který je stále zpřesňován a soustavně realizován za aktivní účasti zaměstnanců.
Cíle strategického řízení podniku: zabezpečit inovacemi do budoucna: – konkurenční schopnost podniku na světových trzích, – další rozvoj (objem odbytu) podniku, – růst efektivnosti činnosti.
Podnik se ubírá do budoucnosti nikoli s tím, co dělá v současné době, ale s tím co umí, popř. čemu se může doučit. Strategické řízení zahrnuje vytváření podmínek pro rychlou reakci na vznikající podnikatelské příležitosti.
Jak se určí strategické období? Je závislé na základních cílech podniku a časové možnosti cílů dosáhnout.
Fáze strategického řízení: 1. Analýza a prognózy podstatného podnikatelského okolí podniku – vnějšího prostředí (podnikatelské příležitosti, hrozby, předpoklady využití příležitostí). 2. Analýza výchozího postavení podniku – vnitřního prostředí (rozbor silných stránek a slabých stránek podnikatelské činnosti podniku, stanovení specifických podnikatelských předností).