2. Tržní zacílení
Poté, co podnik rozdělil trh svých výrobků na jednotlivé segmenty, musí se rozhodnout, na který segment se zaměří, jde o tzv. tržní zacílení.
Zákl. charakteristiky segmentu rozhodující pro tržní zacílení:
– velikost a síla segmentu (kolik segment obsahuje zákazníků a jaká je jejich kupní síla)
– možnost růstu podílu na trhu (hodnota segmentu, tj. ekonomické zhodnocení návratnosti vložených prostředků při zacílení)
– image firemního výrobku
– vliv konkurence
3. Tržní umístění
Umístění výrobku v segmentu chápeme jako způsob jeho vnímání zákazníky v porovnání s výrobky konkurenčními. Na základě výběru segmentu připraví firma správnou kombinaci marketingového mixu, tzv. 4 P.
1. Výrobek (produkt)
2. Cena (price)
3. Distribuční síť (promotion) – cílem je komunikovat se zákazníkem o výrobku; zahrnuje reklamu, publicitu, osobní prodej a podporu prodeje
4. Distribuce (placement) – přemístění výrobku od výrobce do místa, kde si jej zákazník koupí.