2. Sledování podle faktorů úspěchu
– firma se má zaměřit na faktory podniku, které vedou k úspěchu:
– Prodej a marketing
– Uspokojování potřeb zaměstnanců firmy
– Znát slabé stránky podniku
– Neustále sledovat příležitosti vnějšího prostředí
– Finanční situace podniku
Jedním z nástrojů ke zjištění situace vnějšího a vnitřního prostředí organizace je tzv. SWOT analýza (zkráceně z prvních písmen Strenghs – silné stránky, Weaknesses – slabé stránky, Opportunities – příležitosti, Threats – hrozby).
3. ZÁKLADNÍ MIKROEKONOMICKÉ POJMY
3.1. ZÁKLADNÍ MIKROEKONOMICKÉ POJMY
Nabídka – souhrn všech zamyšlených prodejů, se kterými výrobci přicházejí na trh, nazýváme agregátní nabídkou.
Agregátní nabídka je určená objemem výroby všech výrobců a cenami, za které chtějí své výrobky prodat.
Individuální nabídkou rozumíme nabídku jednoho výrobce. Ta je určena objemem výroby tohoto výrobce a cenami jeho výrobků.
Tržní (dílčí) nabídka je nabídka jediného výrobku od různých výrobců. Je to nabídka na trhu jednoho výrobku.