2) omezování hospodářské soutěže (proti zneužití monopolního postavení)
a) zakazují se kartelové dohody (kartel=nejnižší stupeň urč. monopolu)
b) zneužití dominantního postavení
c) fůze (slučování) podniků
MARKETING:
– moderní podnikatelská filozofie, jejímž cílem je zákazník, jeho požadavky a přání
= soubor aktivit zaměřených na trh, určených k dosažení (zabezpečení) marketingové koncepce
– rozvíjel se na přelomu 19. a 20. století v USA
– základem je poznání trhu a práce s ním (zajišťování poptávky, snaha ovlivnit současnou i budoucí poptávku = reklama)
– výsledky průzkumu trhu se musí promítnout do výroby, tzn. že se musí vytvářet nové výrobky
– průzkum trhu určuje ceny na trhu
MARKETINGOVÝ MIX:
= nástroj marketingu
– směřuje k cíli co nejlépe uspokojovat potřeby a přání zákazníků
– přímý marketing = adresná reklama
– „ 4P“ Product, Price, Place, Promotion