• lízání smetany
• lízání smetany (“smetánkové ceny” – skimm – the – cream pricing) – vysoké úvodní ceny výrobku při zavedení
– u velmi náročných, vysoce nápadných, odlišných a technicky složitých výrobků, které
jsou novinkami a zákazník si nedovede udělat představu o jejich skutečné hodnotě
(svého času např. TV, satelitní antény, kosmetické krémy s liposomy …),
zároveň pronikavá propagace (možnost snížení cen v případě neočekávaného zájmu
o výrobek, vysoká cena udržuje stálou poptávku x vytížení výrobní kapacity)
hlavní je módnost a hledisko společenské prestiže, ne cena
– vysoká cena přinese zvýšení zisku, vymezuje trh – obyvatelé s vyššími důchody a kupní
silou (později může snížit cenu a proniknout na trhy s nižším důchodem)
volba jedné z těchto taktik podle druhu výrobku a postavení konkurence na trhu