1) podnik jako takový
– z této úrovně jsou řízeny podnikové jednotky a to v rámci filozofie podniku jako celku
– Aby bylo možno maximalizovat hodnotu podniku, tak musí definovat konkrétní obory nebo trhy, na kterých podnik operuje (nebo chce operovat)
– Pokud podnik buduje strategii na trhy, na kterých funguje, musí formulovat využití konkurenčních výhod, aby mohl na trhu obstát
– K tomu slouží strategická analýza, která předchází vlastní formulaci strategie (na všech 3 úrovních)
– Podstatou strategické analýzy je odhadnout budoucí trendy a jevy, se kterými je možno se setkat
– V rámci formulace strategie musí brát podnik v úvahu i prvky globalizace, která se buď přímo nebo nepřímo dotýkají každého podnikatelského subjektu
– U podniků, působících na více trzích současně je možné rozlišovat 3 způsoby řešení rozdílnosti trhů (v rámci podnikatelské strategie):
a) multilokální strategie
– klade důraz na místní flexibilitu
– místní provozy mají velké pravomoci pro své podnikání na daném území
b) globální strategie
– snaží se co nejvíce využít výhod, které plynou z centralizace operací podniku
– nerespektuje však odlišnosti lokálních trhů
c) hybridní mezinárodní strategie
– podstatou je kombinace předchozích 2 přístupů