79. Vysvětlete význam strategických podnikatelských záměrů –
79. Vysvětlete význam strategických podnikatelských záměrů – klíčových inovačních akcí (projektů). Vyjmenujte a vysvětlete podstatu základních typů výrobkových tržních strategií, uveďte příklady.
Klíčové inovační akce – podnikatelská strategie pro určitou skupinu výrobků určí efektivnost jednotlivých inovačních akcí, jejich variantní řešení, výběr nejvýhodnějších variant.
Základní typy podnikatelských strategii: – minimálních výrobních nákladů,
– diferencovaných výrobků (snaha o optimální rovnováhu mezi úsilím o minimální výrobní náklady a úsilím o maximální diferenciaci, atraktivnost a jakost výrobků),
– ofenzivní (být první s novým špičkovým výrobkem na uvažovaném trhu z hlediska konkurenční pozice i z hlediska rychlosti),
– „druhého nejlepšího“ (umožnit konkurenci vstup na daný trh jako první, ale rychle přizpůsobit nové výrobky novým podmínkám, přijít na trh jako „druhý nejlepší“ a silou své konkurenční pozice trh silně ovlivnit nebo ovládnout jako „vítězný druhý“),
– úzkého zaměření na dílčí segmenty trhu (zaměřením na omezený okruh zákazníků se specializovanými potřebami se podnik snaží vyhnout se konkurenčnímu střetu s velkými výrobci),