Marketingový výzkum
Marketingový výzkum je souhrn aktivit, které zkoumají všechny části marketingové praxe včetně trhů, výrobků, distribučních cest, cen, chování zákazníka … Výzkum pomáhá podniku předpovědět chování a jednání zákazníků a také snížit podnikatelské riziko.
Fáze:
• Definování problému – jde o specifikaci problému, který má být prostřednictvím výzkumu řešen a určení příslušných informací, kterých bude zapotřebí
• Plán výzkumu – jde o užší specifikaci potřebných informací a sestavení projektu potřebných informací a dalšího postupu; provádí se předběžný výzkum = zjištění a shromáždění zákl. a obecných informací o podstatě problému, častou metodou výzkumu je segmentační výzkum = cílem je načrtnout charakteristiky určitých skupin obyvatelstva i studie profilu zákazníka
• Sběr informací – sekundární údaje zahrnují informace, které již byly zjištěny a zpracovány pro jiný účel; výhodou je úspora času, nižší náklady a snadnější dostupnost informací, naopak nevýhodou může být nepřesnost údajů, neobjektivnost, neúplnost a riskantnost