Stanovení ceny:
• krátkodobá dolní cenová hranice (KDC) pokryje variabilní náklady
KDC = VN
počet ks [v Kč]
• dlouhodobá dolní cenová hranice (DDC) pokryje variabilní i fixní náklady
DDC = VN + FN výrobkové
počet ks [v Kč]
c) stanovení ceny ve výrobních skupinách – změna ceny výrobků jedné skupiny může vy-volat změny v poptávce u zbývajících výrobků toto vyvolá zvýšení image i ostatních skupin výrobků
d) psychologický přístup ke stanovení ceny
• z geografického hlediska – vyšší dopravní náklady znamenají vyšší ceny, proto se pro všechny výrobky stanoví stejné ceny
• baťovské ceny – stanovení ceny těsně pod celou číslicí (z hlediska tržeb nejde o velký rozdíl, např. 1000 Kč – 999 Kč) dáme-li 999 Kč, pravděpodobně si kupující zařadí tyto výrobky do kategorie ceny nižších než 1000 Kč
• vyjímečné, prestižní, drahé zboží – stanovení zaokrouhlenou cenou