– inovace výrobku =
– inovace výrobku = změna výrobku
– inovace výrobního programu = změny výrobního programu
– výrobní podnik uplatňuje výrobní politiku
– rozhoduje o výrobě výrobků, o inovaci a o jejím rozsahu, které
výrobky budou stahovány nebo omezovány na trhu
– základní otázkou pro obchodní podniky je vymezení sortimentu
Price
– peněžní částka sjednaná při nákupu a prodeji zboží nebo vytvořená pro ocenění služby
– nabízející má snahu cenu maximalizovat, kupující má opačný zájem
– cena zahrnuje N (materiál, mzdy, odpisy, další N) a zisk výrobce (odměna podniku za podnikatelské riziko, které podstupuje a za úroveň hospodaření)
– cenová politika: podnikatel rozhoduje o cenách výrobků v souladu se svými
cíli a zákonnými předpisy
: je ovlivněna: N, poptávkou, konkurencí, zákonnými předpisy
: podnik může mít volit politiku:
a) diferencovaných cen = stejné zboží na trhu můžou dostat za různou cenu
– podle věku (jízdenky, vstupenky)
– podle času (na začátku sezóny dráž)
– podle místa (v centru dráže)