Značka výrobku
je nedílnou, často velmi důležitou součástí komplexního výrobku.
Měla by být registrována jako ochranná známka, aby byla chráněna před zneužitím.
Ochranná známka má potom dvojí užitek:
– marketingový – odlišuje výrobek na trhu, značkové zboží bývá chápáno jako kvalitnější a je tedy často možné prodávat jej za
vyšší cenu
– finanční – dobrá a zavedená značka (CocaCola, OBM,…) má ohromnou cenu, řadí se do DNM, dá se prodat. Její hodnota je
často mnohonásobně vyšší, než je hodnota ostatního majetku firmy
2. Cena
Správná volba ceny je velmi náročná.
Pro správné stanovení ceny je vždy nezbytná znalost výrobních nákladů , a to bez ohledu na to, jakou metodu stanovení ceny
použijeme – cena by měla být vždy nad úrovní nákladů (až na výjimky – např. likvidace konkurence, sezónní výprodeje,…)
Existuje několik metod pro stanovení optimální ceny.
Běžný marketingový model pro stanovení ceny se nazývá 3C.