Personální řízení podniku
PERSONALISTIKA
– personální činnosti: výběr, získávání a rozmísťování pracovníků, mzdy, péče
o pracovníky, péče o růst jejich kvalifikace, rekreační péče, péče o vytváření správných pracovních podmínek a pracovního prostředí, plánování počtu zaměstnanců, včetně určení jejich kvalifikační struktury, evidence zaměstnanců, hodnocení zaměstnanců (zaměstnavatel musí nejméně 1x za rok zhodnotit zaměstnance), propuštění pracovníků.
VÝBĚR A PŘIJÍMÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
– zaměstnavatel získává zaměstnance na trhu práce – forma inzerátů
– náborem, např. absolventů VŠ
– konkurzem (specialisté)
– prostřednictvím úřadu práce
– zprostředkovatelské firmy
– při přijímání pracovník zpracovává životopis, osobní dotazník, dokumenty
o dosavadní praxi, popř. dokumenty s potvrzením o praxi, hodnocení od
předešlého zaměstnavatele
– před přijímáním uchazeče probírá osobní pohovor
– pokud se jedná o specializovaná místa, může být požadováno, aby uchazeči
předkládali výtvarné práce nebo písemné studie …, může se posuzovat
i uplatnění uchazeče ve skupině uchazečů při řešení různých problémů
– pokud je po přijímacím řízení uchazeč vybrán -> uzavření pracovní smlouvy