Členění trhu:
a) dle množství druhů zboží
– dílčí (zabývá se pouze jedním druhem zboží)
– agregátní (trh veškerého zboží)
b) z hlediska územního i věcného
– místní
– národní
– mezinárodní či světový)
c) z hlediska předmětu koupě
– trh výrobků a služeb (trh produktů)
– trh práce, půdy a kapitálu (trh výrobních faktorů)
– trh peněz (související s trhem kapitálu)
Potenciální trh – trh všech osob mající zájem o výrobek (nereálné; neposuzujeme zde fakt, že ne každý zákazník mající zájem o výrobek má na něj prostředky)
Použitelný trh – trh zákazníků mající o výrobek zájem a jsou schopni rovněž za něj zaplatit (mohou zde existovat různá omezení, např. zbraně si může koupit pouze osoba mající zvláštní povolení apod.)
Kvalifikovaný použitelný trh – trh, který bere v úvahu i omezení
Cílový trh – zaměřuje se jen na určitý segment
Podchycený trh – trh souhrnu vlastníků, kteří si koupili určitý výrobek (např. auto značky OPEL)