Tržní formy:
• Čistý monopol (jedna firma vyrábějící určitý výrobek či poskytující nějakou službu, např. pošta)
• Čistý oligopol (více firem vyrábí stejný v podstatě výrobek, např. výroba a prodej benzínu)
• Heterogenní oligopol (omezený počet výrobců, kteří vyrábějí podobné výrobky lišící se kvalitou, stylem tzv. diferencované výrobky, např. trh osobních automobilů)
Tržně nediferencovaný marketing
= firmy oslovují všechny zákazníky (brokovnicový přístup) prostřednictvím jednoho marketingového mixu, tzn. Nedělají rozdíly mezi zákazníky
dělení na:
• hromadný (masový marketing) – firma hromadně vyrábí jeden výrobek a dodává jej pro celý trh (např. prodej uhlí domácnostem)
• výrobkově diferencovaný marketing – firma vyrábí dva či více výrobků, které se mohou lišit kvalitou, velikostí apod; výrobky jsou nabízeny jedním způsobem a poskytují zákazníkům možnost pestřejšího výběru