3.3 NABÍDKA (S)
NABÍDKA
= množství zboží, které výrobci dobrovolně dodají na tri při určité ceně
= závislost nabízeného množství Q na ceně P
= je vztah mezi různými cenami zboží a množstvím nabízeným prodávajícími za určité časové období
– tento vztah může být znázorněn jako tabulka nabídky, nebo nabídková křivka
– nabízené množství se nemusí shodovat s množstvím, které bude nakonec prodáno. Bude tomu tak v případě, že spotřebitelé nebudou mít zájem koupit množství, které firmy zamýšlely prodat
Tvar nabídkové křivky: má pozitivní sklon vyjadřující že prodávající budou nabízet větší množství při vyšší cenách nabízeného zboží = zákon nabídky = za jinak neměnných okolností (ceteris paribus) s růstem ceny roste nabízené množství
Individuální nabídka = nabídka jednoho výrobce
Tržní nabídka = součet individuálních nabídek na určitém trhu