– nutno uvážit:
– nutno uvážit: výrobní možnosti (jestliže stanoví nižší cenu, trh ihned akceptuje, ale firma nakonec nedokáže trh uspokojit vzhledem k malé výrobní kapacitě ztráta goodwill x tato taktika úspěšná na trhu s elastickou poptávku – nízká cena vede k zvýšení obratu, snížení nákladů na jednotku a zvýšení zisku v dlouhém období)
postavení konkurence (možnost proniknutí konkurence a obsazení trhu – jestliže konkurence může
proniknout rychle, firma stanoví vyšší cenu)
• taktika pronikavého oceňování (penatration pricing) – rychlé a trvalé proniknutí na trh s poměrně nízkou úvodní cenou, dosažení trhu okamžitě, před proniknutím konkurence n. ji od vstupu odradit
– jestliže vstup na trh není tak složitý – hlavně u výrobků širokého užití, výrobně
nenáročných, s elasticitou D
– pouze prodeje ve velkém jsou výhodné, cenová taktika agresivní a pronikavá,
bude čelit silné konkurenci